sunnuntai 19. lokakuuta 2014

Vatsalihastreeni kehonpainolla (Terhi)

MOIKKA!

Taas treeniohjelmaa :) Tällä kertaa nopea 10 minuutin vatsatreeni!! 

Lupaan että tuntuu! 

JA VIIMEKSI pyydettiin videoita niin tässä teille:


video














Terkuin Terhi! <3




sunnuntai 5. lokakuuta 2014

Pakaratappo nillkkapainoilla 2 (Terhi)

 PAKARATREENI NILKKAPAINOILLA

(Käytössä BoomBodyn nilkkapainot)
www.boombody.fi

TREENIOHJELMA

Supersarja 1 (kaikki 4 x 15)
1. Goblet-kyykky 
2. Lantion ojennukset "Hip Thrust" 
3. Yhden jalan kyykky 

Supersarja 2 (kaikki 3 x 15)
1. Lonkan ojennus (polvi koukussa, jalkapohja kattoa kohden)
2. Lonkan ojennus toisen jalan yli
3. Lonkan ojennus viistoon

Supersarja 3 (Kaikki 4 x 15)
1. Dirty dog (reiden loitonnus sivulle)
2. Lonkan ojennus jalka suorana taakse (jalkapohja takaseinää kohti)



Huom! Koska paljon yhden jalan liikkeitä niin supersarjat voi suorittaa joko siten että tekee ensin kaikki liikkeet oikealle jalalle ja sitten vasta vasurille) tai sitten tekee liike kerrallaan). Palautukset ei ole kun 30-45s. 



Huom! Kaikissa konttausasennossa olevissa liikkeissä lähtöasento on se kun molemmat jalat on vierekkäin ja ollaan kontillaan. Tekevän jalan polvi on vähän ilmassa. 


SUPERSARJA1
(3 liikettä)
Goblet-kyykky 4 x 15
(Alas asti ja  ylhäällä kunnon pakararutistus)
Yhden jalan Hip Thrust (Lantion ojennus) 4 x 15
jos tuntuu kovin raskaalta niin sitten molemmat jalat maahan. Lantio saa koskea jopa maata alhaalla ja ylhäällä ojennat sen niin ylös kun vain saat.
Yhden jalan kyykky 4 x 12-15
Katso että polvi ei mene jalkapöydän yli. Tähän hyvä tapa seurata on katsoa näkeekö oman jalkapöytänsä vai peittääkö polvi varpaat? Kyykätessä mennään niin alas kun vaan pääsee. Alas mennään hitaasti. Ylhäällä pakararutistus. 

SUPERSARJA 2
(3 liikettä)
Lonkan ojennus polvi koukussa, jalkapohja kattoa kohden (3 x 15)
Liike lähtee kun jalka on toisen jalan vieressä maassa koukussa ja lähtee sieltä nousemaan.
Lonkan ojennus toisen jalan yli 3 x 15
Liike lähtee toisen jalan vierestä. Käytönnössä alkuasento on siis ns. konttausasento. Toinen jalka viedään toisen yli ja palautetaan takaisin viereen. 

Lonkan ojennus viistoon 3 x 15
Lähtöasento siis toisen jalan vieressä ja sieltä lähdetään viemään jalka suorana viistoon..

SUPERSARJA 3
(2 liikettä)
Dirty dog "Reiden loitonnus sivulle" 4 x 15
Jalkaa nostetaan kuten pissivä koira suoraan sivulle.

Lonkan ojennus jalka suorana 4 x 15
Polvi ojentuu suoraksi konttausasennosta heti ja jalkapohja osoittaa enemmän takaseinää kun kattoa kohden. 

KIITOS!

Näitä isompia nilkkapainoja saa tosiaan osoitteesta: www.boombody.fi


JA MUISTAKAA KÄYDÄ TYKKÄÄMÄSSÄ TREENIBLOGGAREISTA joko facebookista täältä tai sitten klikkaamalla alla olevaa linkkiä :)


Saatte huippubloggareiden bloggaukset heti omalle aikajanalle! :)


Ja loppuun vielä pieni vinkki..... ;)

Selfille on tullut uusi tuoteperhe nimeltä Pour femme eli erityisesti naisille suunniteltu tarjonta lisäravinteisiin!! Täältä pääsee tutustumaan! Itse sain testipaketin alla olevaa nutrishake-proteiinia ja herranjumala että on HYVÄÄ! Mun kohdalla se on se kookoksen maun vivahteet joka saa tän maistuun niin erilaiselta! :) 

NUTRISHAKE PROTEIN

TÄYDELLINEN ATERIANKORVIKE AKTIIVISELLE NAISELLE
Nutrishake -Protein on herkullinen ja hyvänmakuinen naisten urheilun ja hyvinvoinnin tarpeisiin suunniteltu proteiinivalmiste joka vie nälän mennessään terveellisesti. Nauti välipalana, ateriana tai treenin jälkeen.
Nutrishaken avulla täydennät proteiinirikasta ruokavaliota ja huolehdit lihaskehityksestä. Tässä täysin uudessa proteiinivalmisteessa on otettu huomioon erityisesti naisille tärkeät rasvat, jotka on lisätty valmisteeseen toimivassa suhteessa. Annos sisältääkin peräti 9g kookosöljyä ja 600mg omega-3 rasvoja jotka tukevat myös ihon, hiuksien  ja kynsien hyvinvointia. Nutrishake on suunniteltu juuri aktiiviselle ja hyvinvoinnistaan huolehtivalle naiselle joka haluaa tuloksia ja vaalia terveyttään. Näe ja koe huominen parempana!
Annos sisätää: 28g proteiinia, 600mg Omega-3,19 vitamiinia&mineraalia, 9g kookosöljyä
•  sisältää paljon korkealaatuista ja hyvin imeytyvää heraproteiinia.
•  sisältää vähän hiilihydraatteja
•  19 vitamiinia ja mineraaleja juuri oikeassa suhteessa naisten tarpeisiin
•  runsaasti terveellistä kookosrasvaa
•  paljon ravintokuituja
•  terveellisiä omega-3 rasvahappoja
•  laktoositon ja gluteeniton


Käykää tutustumassa: 

perjantai 12. syyskuuta 2014

Kuulumisia pitkästä aikaan!! :) -Terhi-

Moikka!

HUH!! Jo on ollut menoa ;) Ne jotka facessa on mun kavereita tai face-sivulla seuraa niin tämän on jo varmaan huomannut ;D 

Mutta siis kaikkea positiivista!!

Mistä aloittaisin.... hmm.. No ainakin asiakkaat!! Syksyllä alkaa usein monilla trainereilla paljon uusia asiakkaita ja en ole poikkeus! Tällä hetkellä mulla on valmennuksessa 18 asiakasta ja muutama uusi alkamassa loka/marraskuussa jolloin toki näistä loppuu osa. Mulla on asiakkaita ihan laidasta laitaan --> miehiä, naisia, nuoria, vanhempia, painonpudottajia, lihasten kasvattajia.. Kuitenkin mun lähes kaikissa asiakkaissa on jotain samaa! :D <3 emt.. ehkä se johtuu siitä että ne on ottatut minut niiden valkuksi ja tunnun tietyntyyppisille ihmisille oikeana trainerina :) Paljon myös samanlaista elämäntarinaa kun mulla!!


Mä oon myös ollut tässä dieetillä nyt jokusen kuukauden mutta pudotellut vain sitä n. 150-200g/vko eli hyvin hissukseen ja tää on ollut mulle sopiva tapa!!

TESTI: Easyway Finland

Nyt on plakkarissa -4,5kg!! Tästä jatketaan eteenpäin ja tiristellään vielä jokunen kilo! (lopussa muutama kuva tämän hetken tilasta)

Tosiaan mittaukset kävin tekemässä Easywaylla TAAS KERRAN :) Ja niinhän sekin sanoi että rasvaa lähtenyt oikein hyvin ja jopa 100g lihasta ;D

Työhommia on tosiaan saanut painaa hyvään tahtiin! Pian avataan TNT Trainerit jonka parissa olen jo kuukausia häärännyt.

Avasimme juuri myös TREENIBLOGGARIT sekä kaiken tämän päälle pian alkaa kolmaskin prokkis jossa olen mukana!

OLETTEHAN MUUTEN KÄYNEET TYKKÄÄMÄSSÄ JO TREENIBLOGGAREISTA FACEBOOKISSA?

Täältä pääsette sivuille + facebook-sivuille :) Mä teen tästä vielä toisenkin bloggauksen et miksi edes perustettiin tämmönen ;)




Tässä on btw mun työhuone missä aherran kaikki päivät. Teen siis kotoa käsi töitä ja kyllä myönnän heti että en ole sisustamisen ammattilainen :D Mulle on tärkeetä että kaikki vaan on lähellä ja helposti saatavilla! Tykkään tästä silti hirveesti! Ikkunasta voi kurkkia ulos ja oma rauha <3

JA pitäähän sitä muutama kirja ja kansio olla?!?! ;D






Niin ja niihin tilannekuviin!! Minä sain otettua MUITAKIN kun kännykkäkuvia eli saa vähän paremmin selvääkin ;) Tässä sitä nyt ollaan.. Kisoihin en ole menossa ainakaan toistaiseksi kuten olen aiemmin ilmoittanut. Piti sitä kuitenkin dieetin edetessä vähä posettaa vaikka oonkin ihan huono siinä :D







Spartanilla käymässä! Käytiin tosiaan tossa myös Spartanilla Turussa! :) Tehtiin videoita, treenattiin ja kuvailtiin :) Niistä tulossa lisää! 




TÄSTÄ MUN OLI PAKKO SAADA KUVA TÄNNE!!
SIIS TÄÄ ON MUN UUSI AUTO!! MÄ RAKASTAN TÄTÄ!!
Mulla on aina ollut Audi ja välillä ei ollut mitään mutta nyt!! Ostettiin miehen kaa puoliksi koska ei mulla yksin ois ollut varaa ja ajan loppujen lopuksi niin vähän! Mutta siis pakko hehkuttaa!! Kuola valui kun sain perseen tän penkkiin xD
(vaatteet: www.spartanshop.fi)

-Terhi-

maanantai 8. syyskuuta 2014

Vieraileva kirjoittaja: Tiia Rinskoi



Oli huhti-toukokuun vaihde vuonna 2013, kun 22-vuotias nuori nainen löysin itsensä itkemästä peilin edestä ja vaa’alta. Edellisvuoden nettivalmennus oli mennyt hukkaan ja jenkkakahvat, pyöreä vatsa ja huono ryhti olivat ilmestyneet kuvioihin kymmenen lisäkilon kera.. eikä kukaan ollut niitä edes tilannut! Ne olivat kuitenkin kaupanpäällisiä, jotka oli saatu pizzan, karkin, sipsien ja hallitsemattomien annoskokojen seurauksena. Tämä nuori nainen oli kuvitellut olevansa elämänsä kunnossa; hän kävi salilla useamman kerran viikossa, söi salaatteja (ainakin joskus) eikä käyttänyt alkoholia. Kuitenkin kroppa ilmoitti huonosta olosta ja se valitettavasti näkyi myös ulkopuolisille.

Tuo oli se päivä, kun riisuin pinkit lasit silmiltäni ja aloin katsomaan itseäni ulkopuolisen silmin ja hyväksymään asiat niin kuin ne todellisuudessa ovat; liika lihottaa, piste! Miten olinkaan ollut niin sokea itselleni?!



Kun nyt kysyn, kuinka moni on jojoillut painonsa kanssa, aika moni voi nostaa kätensä ylös, eikö? Mistä se jojoilu sitten johtuu? No, vastauksia on yhtä monta kuin on jojoilijoitakin. Mutta aina kun vastataan, laitat taas ne vaaleanpunaiset lasit silmille ja homma menee selittelyksi. Älä vastaa, älä selittele; ole vahvempi kuin tekosyysi!

Olin tuolloin(kin) vahva, joten uskalsin olla heikko ja pyytää apua. Sainkin avukseni aivan mahtavan valmentajan, jonka avulla pääsin tavoitepainooni syksyyn mennessä. MUUTOS TÄYTYY TEHDÄ ITSE, MUTTA SITÄ EI TARVITSE TEHDÄ YKSIN. Aloin saamaan myös lihasta runkooni, joten päätin nostaa panoksia ja lopettaa loputkin selittelyt. 

Nyt kun katson itseäni tuon 15 kuukautta taaksepäin, voin puhua itsestäni kolmannessa persoonassa, koska se nainen ei ole enää sama. Nyt vuoden vanhempana ja viisaampana elän yhtä suurimmista unelmistani: teen töitä valmentajana ja personal trainerina Fitverstaalla vastaten Tampereen alueen valmennuksista, olen sisällöntuottajana omaa alaani käsittelevällä nettisivustolla (moni on varmasti tietämättään lueskellut myös meikäläisen artikkeleita), lasken viikkoja kisadieetin alkuun ja nautin elämästä kiireineen ja haasteineen. Lisäksi olen 7,5 kiloa kevyempi kuin aloittaessani valmennuksen viime vuonna, noin 35 senttiä pienempi ja hemmetin paljon onnellisempi. Toki viimeisimpään vuoteen on mahtunut vaikka ja mitä muutakin, mutta minun onnekseni niistä 80% on ollut onnellisia asioita.


Ensi keväänä teen kisadebyyttini Fitness Classicissa bikni fitneksen -168cm sarjassa. Kisadieetin alkuun on noin 12 viikkoa eli enää noin kolme kuukautta aikaa takoa lihasta. Sitten on ns. peli pelattu, keskitytään rasvan polttoon ja kuoritaan esille, se mitä on tehty noin puolitoista vuotta. Omat fiilikset on odottavaiset, koska katsoessani nyt kisaavia, en olisi ikinä uskonut offilla, että heistä kuoriutuu noin fantastisen upean ja näyttävän näköisiä miehiä ja naisia. 

Päätös omasta kisaamisesta tuli mieleen ensi kerran vuoden 2012 lopulla ja silloin lähdinkin mukaan Fitfarmin Advanced nettivalmennukseen. Yhteistreeneissä tapasin ensi kertaa Jari Bull Mentulan ja päätin napata itseäni niskasta kiinni ja kysyä hänen pikaista mielipidettään fysiikastani kisaamisen suhteen. Hän ihmetteli kovasti, miksi olin niin huolissani fysiikastani ja selitin, että minulle oli kerrottu, että lantioni ja rinnanalusen väli on todella lyhyt. Bull naurahti ja totesi ”Kyllä ne tissit siitä nousee!”. Silloin tiesin, että tässä on valmentaja, jonka kelkkaan todellakin haluan. En siksi, että tissini nousisivat vaan suorasanaisuuden ja vilpittömyyden vuoksi. Toki olin hyvin tietoinen myös hänen ammattitaidostaan. Heti PT-valmennuksen alussa vuoden 2013 kesäkuussa sain valmentajakseni kuitenkin Harri ”Fobba” Forsbergin. Tuolloin keskityimme painonpudotukseen ja olin jo asennoitunut, että syksyllä meidän tiemme eroaisivat, kun alottaisin kisoihin tähtäävän valmennuksen. Onnekseni samaan aikaan Harri aloitti myös kisavalmennukset ja sainkin tuekseni sekä hänet että Bullin.
  
Nyt lähes kaksi vuotta tuon ensitapaamisen jälkeen odotan innolla dieettiä, koska tiedän, että silloin valmentajan merkitys korostuu entisestään ja haluan nähdä, mitä nuo miehet ovat tästä likasta leiponeetkaan.
Lisäksi olen saanut näiltä herroilta paljon tietotaitoa omaan työhöni ja sitä hyödynnänkin paljon. Paljon olin oppinut jo kouluaikana ihmiskehosta ja siitä kuinka se toimii, mutta aina enemmän oli, ja edelleen on, opittavaa käytännössä. Ja tässä ammatissa ei onneksi ole koskaan valmis ;)


Suurimpana motivaationani toimivat kuitenkin omat asiakkaani. Näen heissä onnistumisen iloa, päättäväisyyttä ja usein jopa luomisen tuskaa, joka kääntyy hyvinkin pian onnellisuudeksi. He saavat minut muistamaan, miksi teen itse tätä ja miksi oma ammattini on paras, minkä olisin voinut valita. Liikunta on lääkkeistä paras ja uskon, että me personal trainerit ollaan oman aikamme hengenpelastajia. Siinä missä lääkkeet voivat parantaa sairauksia, voidaan me antaa elämä takaisin niille, joiden oikea ja ainoa lääke on liikunta ja oikeanlainen ravinto.

Vaikka tehtäväni on saada asiakkaat liikkumaan ja etenkin pitää heidät liikkeessä, on yksi suurimmista tehtävistäni kertoa, mitä on oikeanlainen ravinto ja miten tehdä helpoiten ne järkevät ratkaisut ravinnon suhteen niin arjessa kuin juhlassakin… seuraavat… noh, loppuelämän. Siksi haluankin jakaa teille omia tärkeimpiä vinkkejäni ravinnosta ja siihen suhtautumisesta.

Top 12-ravintovinkit

1.     Ruoka on polttoainetta keholle. Autokaan ei kulje (ainakaan hyvin), jos se ei saa puhdasta, toimivaa polttoainetta. 

2.     Säännöllisyys; jokaisella säännöllisesti syövällä ihmisellä on suurempi mahdollisuus syödä terveellisemmin kuin epäsäännöllisesti syövällä. Jo säännöllisyys on osa terveellisyyttä.

3.     ”Mutta kun herkuttelu on minulle niin suuri nautinto ja tärkeää.” Mieti kauanko haluat herkutella; seuraavat 20 vuotta vai seuraavat 50 vuotta? 

4.     Myös liiallinen proteiini kertyy kehoon. Nykyaikana proteiinia tuputetaan joka tuutista, mutta liika lihottaa, myös proteiinin suhteen.

5.     Älä pelkää hiilihydraattia. Keho (etenkin aivot) tarvitsee sitä toimiakseen ja se on osa monipuolista ja terveellistä ruokavaliota. 

6.     Rasva tarvitsee palaakseen rasvaa. Suosi siis pehmeitä rasvoja, kuten rypsiöljyä, soijalesitiiniä ja pähkinöitä.

7.     Aamupala on edelleen päivän tärkein ateria. Keho on yön jäljiltä kataboliassa ja ottaa siis energiansa lihaksista eli karusti ilmaistuna: siihen hetkeen asti, kun nautit päivän ensimmäisen ateriasi, lihaksesi surkastuvat. 

8.     Aamulla tuntuva huono olo ja ruokahaluttomuus ovat usein liian pitkälle päästettyä nälkää. Tästä pääsee eroon siis syömällä. Jos sinusta tuntuu, ettet pysty syömään heti herättyäsi, kokeile aamiaista vaikka vasta työpaikalla ennen työvuoron alkua. 

9.     Vähän syöminen ei usein laihduta. Keho pelkää tällöin, ettei enää saakaan energiaa, varastoi kaiken mitä saa, hidastaa aineenvaihduntaa ja lopputuloksena paino ei putoakaan. Jos siis haluat pudottaa painoasi, muista syödä tarpeeksi. Jos olet vähääkään epävarma,  paljonko on tarpeeksi, älä pelkää pyytää apua esimerkiksi personal trainerilta.

10.                    Muista juoda vettä. Helppo kaava omalle minimi vedenmäärälle per päivä on jakaa oma paino luvulla 31. Mm. lihakset tarvitsevat vettä kasvaakseen; kuiva lihas ei kasva.

11.                    Myös terveellinen voi olla helppoa ja hyvää. Nykyään internet on pullollaan terveellisiä ja helppoja reseptejä, joissa on käytetty perusraaka-aineita. Hyödynnä niitä.

12.                    Myös lapset ovat ihmisiä ja tarvitsevat kehon toimintaan ja kasvuun puhdasta ja monipuolista ravintoa. On valitettavan paljon lapsia, joilla aloitetaan jo peruskouluikäisenä II tyypin diabeteksen lääkitys ja syynä on ainoastaan huonolaatuinen ravinto. 

MINÄ SOMESSA
 
Omaa blogiani pääsee lukemaan osoitteessa kasvusuuntalihaksissa.blogspot.fi

Infosivuni ja esittely blogistani löytyy Treenibloggareiden sivuilta täältä
(tsekkaa juuri avatut sivut!)

Lisäksi minut löytää osoitteesta www.fitverstas.com ja artikkeleitani on luettavissa osoitteessa www.tikis.fi. Instagarmissa minua voi seurata nimennä tiia__tuulia

Haluan vielä loppuun tarjota Emmin ja Terhin treeniblogin lukijoille KAIKISTA PALVELUISTANI -25% koodilla 'emmijaterhi'. Ilmoita koodi täyttäessäsi tilauslomaketta!

 Kiitos ja kumarrus ja ihanaa syksyä kaikille! Pysykäähän liikkeessä!

-Tiia Rinskoi-


keskiviikko 27. elokuuta 2014

Sisustusjuttuja

Terve!

Vaihteeksi jotain ihan muuta kuin treenijuttuja! Nimittäin sisustuskärpänen puraisi odotettavasti muuton lähestyessä :D Remppasuunnitelmat on suurimmaksi osaksi jo tehty,
joten luontainen jatkumo on varmasti kauppojen koluaminen ja kaikenmaailman krääsän
hamstraaminen. Huonekaluja on hankittukin jo kivasti ja vanhaa pistetty kiertoon. 
Miten niin tiivis tunnelma, kun on kolmikerroksisen talon tavarat 
ahdattuna pienehköön kolmioon?

Jostain syystä ensimmäisenä listassa on makuuhuoneen tekstiilit, 
varmaankin siitä syystä, ettei se ole mitään lempipuuhaa ja usein niitä plärätessä iskee valinnanvaikeus ja sieltä kaupasta lähdetään tyhjin käsin. No nyt kuitenkin olin jo valmiiksi päättänyt, että vihdoin on hankittava ne ihanat pellavapussilakanat! 

Tapani mukaan etsiskelen aina josko löytyisi jotain alekoodeja
ja tällä kertaa sellaiset löytyi täältä. Ihan tuntematon oli tuo saitti ennestään, mutta löysin
tuolta koodit Henkkamaukalle, Jotexille ja Ellokselle. Muitakin koodeja toki oli tuolla reippaasti,
myös erikseen urheiluverkkokauppoihin!

Ja asiaan, pientä kollaasia mitä tilasin makkariin.

Tuotteet H&M
Jotain ruokailuhuoneeseen (tapetti-idikset muhivat vielä):


Veski 1/3:

 Lastenhuoneeseen:


Siinä nyt jotain! :) Uutta kotitoimistoa, takkahuonetta tai terassia en ole 
edes ehtinyt miettimään ja keittiöön on jo kaikki valmiina. 
Osa näistäkin jututista meillä on jo hankittuna eli ihan kaikkea ei tarvinnut 
ostaa yhdellä kertaa.

Ja noiden alekoodien hyödyntäminen kannattaa, usein alea saa 10-60%! Tämä lähtee
nyt töihin ja palaa asiaan pian :) Ensi kerralla sitten taas treenijuttujen parissa ;)


Heeip!