maanantai 22. lokakuuta 2012

Tulevan neljän viikon ohjelma + tilannekatsaus

Heippa taas! Viikon loma lusittu ja kyllä teki hyvää kropalle huilata. Tänään sitten jo kroppa huusikin treeniä joten aloitin tämänkin viikon salitreenillä. Ei kyllä pumppaus kulkenut entiseen malliin ja lihakset vetivät aika nopeasti maitohapoille, joten menee taas se muutama päivä tähän että tottuu kunnolla perusrytmiin :) Arki sinänsä ei ärsytä, lomalla oli mukavaa (kuvaukset menivät hyvin ja oli ihan ok kelit) mutta on se aina mukava palata kotiin ja normitouhuihin. Liettuassa oli muuten lämmintä noin 15 astetta mikä tuntui huimalta erolta yhtäkkiä näihin Suomen keleihin, mutta tietysti kuvauspäivänä oli ainostaan 10 astetta ja kuvasimme ulkona :)) Kahden tunnin jälkeen en enää tuntenut sormia tai varpaita joten saa siis nähdä millainen on lopputulos, kuvaaja oli kuitenkin hyvinkin tyytyväinen. Ryanair lopettaa lennot Kaunasiin 1.11, joten saa nähdä millaiseksi säädöksi menee sitten tuo Liettuassa reissaaminen. Tietysti Helsingin kautta pääseeVilnaan ja siitä 100km junalla Kaunasiin. Seuraava reissu sinne onkin sitten viides Liettuan reissu 1,5 vuoden sisään :) Tässä muutamia kuvia Kaunasin eläintarhasta.















Mutta siis itse asiaan eli tulevan neljän viikon ohjelmaan (22.10-19.11)! Tähän nyt tavoitteet simppelisti listattuna ja alempana vielä eriteltynä.
  • Muutoksia ihonhoidossa
  • Muutoksia lisäravinteissa
  • Superfoodit
  • Erityishuomio hauiksiin ja takareisiin
  • (4) 5-jakoinen ohjelma
  • Aerobinen ja hyödylliset lajit
  • Tipaton kuukausi
  • Täysin viljaton ruokavalio
  • 3000 kaloria 
Muutoksia ihonhoidossa Terhin innoittamana päätin kokeilla kiinnittää enemmän huomiota ihonhoitoon. Sen sijaan että kuorin ihon noin kerran kahdessa viikossa, kokeilen tehdä sen nyt kerran tai kaksi viikossa. Ongelmana lähinnä erittäin kuiva jalkojen iho, jota aion hoitaa asianmukaisilla rasvoilla ja infrapunasaunalla kolmesti viikossa (3x20-30min). Se on erittäin hyvä keino hoitaa sekaihoa/epäpuhdasta ihoa/kuivaa ihoa. Itsellä on villasukat jalassa kesälläkin joten tuo infrapuna toimii kyllä täydellisesti siihen että on kestolämpö päällä kun käy säännöllisesti! Lisäksi aion käydä solariumissa kerran viikossa. Kuten aiemmin kerroin vaikeasta kosketusallergiastani johon hoitona on antihistamiini ja valohoito, niin sen vuoksi tulee käytyä silloin tällöin solariumissa muutenkin, ihan läpi vuoden.

Muutoksia lisäravinteissa Lähinnä siis muutoksia siinä, että keskityn määriin. Tuossa muutama viikko sitten hoksasin että palautusjuomajauhettakin tulee sekoiteltua aika hintsusti, vaikka ohjeistus on desistä jopa kahteen. Joten maksimit päälle että saadaan nuo kalorit varmasti täyteen päivittäin :) Aminohappoja on tullut käytettyä turhan vähän joten nyt otan ohjeen mukaan annoksen kerran/kaksi päivässä ja pidän huolen että syön sapuskaa jossa korkea aminohappopitoisuus. Muuten on käytössä siis latausjuoma + palautusjuoma + proteiinijauhe + aminohapot. Tehonlisääjiä käytin yhdessä välissä, ja olen harkinnut taas niiden ottamista käyttöön. Luulen kyllä että ilmankin pärjää, oikeanlaisella ruokavaliolla voi tehdä ihmeitä ololle ja jaksamiselle! Aina ei tuota lautausjuomaakaan tule otettua, eniten uskon tämän tyyppiseen ajatteluun kun pohditaan hyviin tuloksiin pääsemistä: bodaa, syö, nuku.

Superfoodit Ennen tätä ei omaan ruokavalioon ole kuulunut oikeastaan mitään superfoodeja (mitkä nyt oikeasti luokitellaan superfoodeiksi, mustikkakin on superia ja sitä on kyllä tullut vedettyä aikamoiset määrät ;), ja nyt sitten tein tilauksen ja laittelen sitten erikseen postausta siitä mitä tuli hankittua. Aion lisätä superfoodeja päivittäiseen ruokavalioon joten luulisi kuukaudessa jotenkin vaikuttavan jos on vaikuttaakseen :) Eniten odotan sitä mikä on olo neljän viikon jälkeen, kun noudattaa tätä suunnitelmaa kaikilla osa-alueilla.

Erityishuomio hauiksiin ja takareisiin Joka toinen viikko teen hauiksen kahdesti, ja joka toinen viikko teen jalat jaetulla ohjelmalla. Mielestäni nämä ovat ne kohdat jotka vaativat tässä vaiheessa eniten huomiota normaalin treenin ohella. Ennen ja jälkeen kuvat tulossa.

(4) 5-jakoinen ohjelma Eli juurikin viikosta riippuen ohjelma on neljä- tai viisijakoinen. 
Rinta+ojentajat
Jalat
Hauis
Selkä+olkapäät

Aerobinen ja hyödylliset lajit Aion tehdä aerobista 1-2 kertaa viikossa joka on siis 25min treenin jälkeen juoksua/crossaria/spinningpyörää. Lisäksi aion ujuttaa viiko-ohjelmaan muutaman sellaisen ryhmäliikuntatunnin, jotka tuo hyvää vastapainoa kovalle pumppaamiselle. BodyBalancen olen jo hyväksi todennut, ja sen lisäksi aion kokeilla Shindoa, Joogalatesia ja ohjattua venyttelyä. Laitan aina erikseen viikoittain raporttia että mitä olen kokeillut, millaista se oli ja miltä se tuntui kropassa. Eli ihan rauhallisia tunteja minkä aikana ehtii kiinnittää huomiota tekniikkaan, ylipäätään liikkeisiin ja hengitykseen. Luulen että tämän kuukuden jälkeen kun sitten vetää BodyPumpin ja Stepin niin sitä on aika piipussa :))

Tipaton kuukausi Eli ei edes sitä ihanaa punkkulasia tai -pulloa kotona viikonloppuna, nollatoleranssi!

Täysin viljaton ruokavalio Riisi on sallittu, ruokavaliosuunnitelman löydät täältä.

3000 kaloria Välillä tuntuu tosissaan hankalalta saada tuo 3000 täyteen. Ihan kun ois jatkuvasti syömässä jotain ja valtavia määriä ;)

Ja vähän tilannepäivitystä!



Lähtötilanne

Pituus: 161
Paino: 48
Ympärysmitat:

Vyötärö: 67
lantio: 86
Rinta: 83
Reisi: 48
Pohje: 31
Hauis: 26


Tilanne 2kk

Pituus: 161
Paino: 51

Ympärysmitat:
Vyötärö: 69

lantio: 88
Rinta: 85 
Reisi: 50 
Pohje: 35
Hauis: 28

Tuntuu että ihan mukavasti ja tasasesti noita senttejä tullut, hauiksen kehitys on ollut suhteellisen hidasta mutta toivotaan että siihen tulee nyt muutos :) Tämän 3kk aikana on ollut myös 3 saikkuviikkoa ja yksi lomaviikko, joten toki vaikuttaa myös tuloksiin ja siksi lasken kokonaisajaksi 2kk. Ja siis 3kg noussut aamupaino tämän projektin aikana, jipii! 

Ja koska tuota viljattomuutta on edessä pitkä aika niin piti kuitenkin tekasta vielä pitsa vehnäjauhoista, tämä ei sitten todellakaan ole mikään treenaajaan versio mutta kaloreita tulee varmasti ;) 





comments

5 kommenttia:

  1. Olet jo tosi näyttävässä kunnossa. Näköjään pakko uskoa, että pienessäkin ajassa saa paljon aikaan, kun vain tekee kunnolla! =)
    Kiitos, kun kerroit mittojasi. Antaa vähän tsemppiä meikäläisellekin. Josko saisin treenin taas pyörimään, liian monen kuukauden tauon jälkeen.

    VastaaPoista
  2. Hyvin näyttää kehitystä tulevan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Tästä postauksesta on jo reippaasti yli vuosi, eli on sitä kehitystä tullut tuonkin jälkeen :)

      Poista
    2. Moi Mulla on kans sama lähtötilanne pituutta 163 ja painoo 48 kg lähdetään
      mun miehen kaa treenailee :)

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.